Sunday, August 12, 2012

summer in da city!



Nidaros Cathedral

Norwegian University of Science and Technology


Trondheim przywitało nas dzisiaj cudowną pogodą - świeci słoneczko, na niebie ani jednej chmurki, jest prawie że upalnie i jakoś tak miło ogólnie :)
Właśnie wróciłam z któregoś już tam spaceru wokół miasta i ciągle nie mogę  uwierzyć, że patrząc na nie z góry wydaje się tak ogromne, ale po paru(dziesięciu) minutach jesteśmy w stanie dotrzeć wszędzie pieszo ;-)
Wielkim błędem było przyjechanie tutaj bez aparatu. Żadne zdjęcia znalezione w necie nie są w stanie oddać tego, jakie naprawdę jest to miasto...
Największe wrażenie robi chyba Kościół Katedralny Nidaros. Nie jestem fanką kościołów, ale jestem fanką architektury i lubię stare budowle, ta jest naprawdę piękna!
Poza tym ogromne wrażenie zrobił na mnie uniwersytet. Gdy tylko go zobaczyłam od razu nasunęło mi się na myśl skojarzenie z Hogwartem, fani Harrego Pottera pewnie wiedzą o co mi chodzi:). Budynek jest ogromny, majestatyczny...stoi na wzgórzu co jeszcze dodaje mu animuszu, otoczony ogromną ilością ogrodów... mam ogromną nadzieję, że któregoś dnia moja noga postanie na nim oficjalnie ;-)

Gdyby pogoda tutaj była jak dziś każdego dnia, byłoby to definitywnie idealne miejsce do życia, ale podejrzewam, że im bliżej zimy, moja opinia o tym mieście i kraju będzie się zmieniać...

zdjęcia z : https://www.google.no/search?hl=pl&tok=MPR2nP6Q4pM33rkJ_fkDGg&pq=hagward+harry+potter&cp=7&gs_id=1vc&xhr=t&q=trondheim&client=firefox-a&rls=org.mozilla:pl:official&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&biw=1366&bih=600&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=-78nULLzFY2IhQebsYCACw

No comments:

Post a Comment